9. Karmapa Vangcsuk Dordzse: Mahámudrá

9. Karmapa Vangcsuk Dordzse: Mahámudrá – Beru Khjence Rinpocse magyarázataival

3 500 Ft

ÚJ KIADÁS!

A könyvet Beru Khjence Rinpocse (Beru Khyentse Rinpoche) látta el magyarázatával.

„A tudat problémája minden korszakban foglalkoztatta az emberiséget. Mi a tudat és hogyan működik? Ezeket a kérdéseket tették fel újra és újra. A tudat tükör módjára, képes arra, hogy bármilyen jelenség képzetét hordozza, és tudatosítsa, ám amikor a tükör után kutatsz, nem találod, mintha teljesen áttetsző lenne.”
– részlet a könyvből

Ki 9. Karmapa?

A kilencedik Karmapa, Wangchuk Dorje (1556-1603) a kelet-tibeti Treshod régióban született. Azt mondják, hogy születésekorm felült és kijelentette: „Én vagyok a Karmapa!”. Nem meglepő, hogy ez elég sok beszédet váltott ki a környéken, ami eljutott Kyamo Nangso Chokyong Tashi fülébe, aki 8. Karmapa Mikjo Dordzse tanítványa volt, és akinek mestere azt mondta, hogy következő inkarnációjában ismét őt fogja szolgálni.

Elment meglátogatni a gyermeket, és kolostorba vitte.  Kyamo Lhundrub Tse kolostorába. Végül 5. Samarpa, Samar Koncsog Jenlag és Szitu Csötyi Gocsa hallott a különleges gyermekről, és megállapították, hogy ő valóban a Karmapa. Hatéves korában Vangcsuk Dordzsét Shamar Rinpocse trónra ültette.

Megkapta a menedék- és bódhiszattvafogadalmakat, az Amitájus felhatalmazását, valamint sok más szöveges átadást és tanítást is. Shamarpa továbbra is tanította az ifjú Karmapát, és szöveges átadásokat adott neki a Tripitaka és bizonyos Kagyüpa szövegekből. Miközben Khamból Közép-Tibetbe utazott, átfogó képzésben és a teljes Kagyü átadásban részesült.

A közép-tibeti Tsurphuban foglalta el fő székhelyét, ahol intenzív meditációs elvonulással töltött időt, és fontos szövegeket írt a Mahamudra gyakorlatához, amelyeket ma is használnak. Tanításában Vangcsuk Dordzse a 8. Karmapa szövegeit hangsúlyozta. Létrehozott egy elvonulási központot, ahol a 3. Karmapa meditált, visszautasított egy Kínába szóló meghívást, de elfogadta Hortu király Külső-Mongóliába szóló meghívását.

Tibetben messzire utazott, gyakran lépett fel döntőbíróként helyi vitákban, és lépéseket tett az emberek életkörülményeinek javítására; ennek eredményeként Tibet világi vezetőjeként és nagy vallási vezetőként is tekintettek rá.

Mi a Mahámudrá?

Mahāmudrā (szanszkrit: महामुद्रा, tibeti: ཕྱག་ཆེན་, Wylie: phyag chen) szó szerint „nagy pecsétet” vagy „nagy lenyomatot” jelent, és arra utal, hogy „minden jelenségre elkerülhetetlenül rányomja bélyegét a bölcsesség és az üresség elválaszthatatlan ténye”.

Az elnevezés egy olyan tanításgyűjteményre is utal, amely a tibeti buddhizmus Szarma iskoláinak összes gyakorlatának csúcspontját képviseli, akik úgy vélik, hogy ez az összes szent szövegük kvintesszenciális üzenete. A mudra rész azt jelöli, hogy az gyakorló valóságtapasztalatában minden jelenség élénken jelenik meg, a maha rész pedig arra utal, hogy az túl van a fogalmakon, képzeleten és kivetítésen. A Mahāmudrā gyakorlata a „Sahadzsajóga” vagy „Társjóga” nevű tanításként is ismert. A tibeti buddhizmusban, különösen a Kagyü iskolában, ezt néha egy másik buddhista járműnek (jána), a „Sahadzsajána”-nak (tibetiül: lhen chig kye pa) tekintik, amelyet az önfelszabadítás járművének is neveznek.

További információkért görgess lejjebb!

Készleten

Leírás

Ez a kiadás – szövegében – teljesen megegyezik a korábbi kiadáséval, viszont a forma teljesen új.

Ez előző kiadás:

További információk

Tömeg 238 g
Méretek 200 × 124 × 19 mm
Szerző

9. Karmapa Vangcsuk Dordzse, 9th Karmapa Wangchuk Dorje, Beru Khjence Rinpocse, Beru Khyentse Rinpoche

Oldalszám

130

Kiadó

Khyenkong Karma Tharjay Buddhista Közösség

Nyelv

magyar

Kiadás éve

2017

Borító

matt fóliával, puhatáblás

Kötés

ragasztóközött

Értékelések

Még nincsenek értékelések.

„9. Karmapa Vangcsuk Dordzse: Mahámudrá – Beru Khjence Rinpocse magyarázataival” értékelése elsőként

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Érdekelhetnek még…